سه‌شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۵:۳۰
۰ نفر

مسعود باقرزاده کریمی، معاون دفتر زیستگاه‌ها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط‌زیست روزگذشته درآستانه روز جهانی تالاب‌ها در جمع خبرنگاران اقدامات ۱۹گانه وزارت نیرو برای احیای دریاچه ارومیه را تشریح کرد.

دریاچه ارومیه

 اما پیش از آن یادآور شد که وزارت جهادکشاورزی، کشور و معاونت راهبردی رئیس‌جمهور از دیگر نهادهایی هستند که به غیراز وزارت نیرو و سازمان حفاظت محیط‌زیست در کارگروه احیای دریاچه ارومیه حضور داشته‌ و وظایف مختلفی برعهده دارند.

آن‌طور که باقرزاده‌کریمی می‌گوید، در دولت‌های گذشته طرح‌های 24گانه احیای دریاچه ارومیه توسط ستاد اجرایی مدیریت دریاچه ارومیه در حال اجرا بود. این طرح‌ها شامل اقدامات بلندمدت و کوتاه‌مدت بود اما با توجه به اینکه در دولت یازدهم تأکید بر اقدامات کوتاه‌مدت است 19 اقدام برای احیای دریاچه ارومیه در دستور کار قرار گرفته که لزوما از 24طرح قبلی استخراج نشده است.

به‌گفته معاون دفتر زیستگاه‌ها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط‌زیست، پاکسازی رودخانه‌ها یکی از این طرح‌های 19گانه است که در کوتاه‌مدت قابل اجراست که برای رسوب زدایی از رودخانه‌های منتهی به تالاب که بر اثر فرسایش و خشکی مسدود شده‌اند اجرا می‌شود.

تعیین تکلیف چاه‌های غیرمجاز، آبرسانی و مدیریت حیات‌وحش در جزایر دریاچه ارومیه، اصلاح الگوی کشت در دشت‌های اطراف دریاچه و‌ بررسی اثرات میان‌گذر شهید کلانتری از دیگر طرح‌های اجرایی احیای دریاچه ارومیه محسوب می‌شوند.

کد خبر 247454

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز